Tiden er nu

En god arbejdsplads skabes af mennesker

Kerneydelse Social Kompetence

Vores formål

Vores formål er at bidrage til at skabe de bedste arbejdsmiljøer i virksomheder.
Det gør vi ved at tilbyde dig læring gennem praksisnære kurser hvor vi specifikt arbejder med din sociale og følelsesmæssige intelligens med fokus på relationer, adfærd, kultur og kommunikation.
Fælles for vores kunder er at de alle ønsker at bidrage til et godt eller endnu bedre arbejdsmiljø med fokus på læring om relationer og kommunikation.

Den sociale kompetence er bl.a. evnen til at samarbejde og skabe gode relationer.
Den følelsesmæssige intelligens er din evne til at kigge indad på dig selv og tage styring over din egen adfærd og ændre gamle mønstre.
Der er ingen tvivl om at det er en fælles vindersag både for medarbejder og arbejdsgiver når vi som mennesker kan arbejde sammen på en arbejdsplads.
Kun med dit eget ønske om at ændre eller bidrage til forandringer kan vi rykke os fremad sammen.

Relationernes styrke afgør effektiviteten i løsningen af opgaver i et team.
Vi skal være dygtige til skabe relationer til hinanden, så vi kan styrke tilliden til hinanden og skabe et godt samarbejde. Det giver øget trivsel, øget effektivitet og indtjening.

 

“Et godt arbejdsmiljø er skabt af mennesker
– det er et dårligt arbejdsmiljø også”.

                                                                                                       

Vi gør det enkelt

Alle kan være med på tværs af brancher. Vi gør det helt enkelt. Vores kunder er forskellige, både i størrelse og typer af brancher, men fælles for dem alle er, at de kan se at samarbejde og relationer styrker forholdet positivt mellem kollegaer og ikke mindst øger indtjeningen. Det kan vi godt lide, helt enkelt.

Giver det mening for dig? Så læs videre. Vi har nemlig gjort det enkelt for dig. Vi har taget alt det svære, og gjort det enkelt. Alle kan være med hvis der er interesse for at bidrage til endnu bedre arbejdsmiljø hvor både samarbejde, større effektivitet, trivsel og medarbejderfastholdelse blot er nogle af nøgleordene for at sende en kollega afsted på kurset.

Vi anerkender både de faglige, personlige og i særdeleshed de sociale og følelsesmæssige kompetencer, på en arbejdsplads. 

Værdier der udføres

Værdier skal udføres i handlinger ellers er de jo værdiløse
Keep it simple.

Let’s ACE it.
A
ware – Caring – Empathic.

Vores ACE værdier er nemme at huske i en travl hverdag på jobbet. 
Endnu vigtigere er det at udføre dem og derfor bliver det ikke bare en smart måde,
at skrive at vi har værdier på. Det bliver til handlinger som vi udfører i praksis. 
Så enkelt er det.

Hvordan udfører vi så værdierne i virkeligheden?
Aware – Når vi taler med dig så vil du opleve at vi allerede er Aware eller opmærksomme.
Du vil opleve værdien komme til udtryk gennem vores kommunikation.
Vi vil gerne lære dig at kende. Det betyder bl.a. at vi er gode til at lytte og stille spørgsmål.
Vi er opmærksomme og bevidste om at være tilstede her og nu, i mødet med dig.

Caring – Værdien Caring for os er et udtryk for at være medmenneskelig og ansvarsbevidst i måden, vi møder andre mennesker på. Det er en værdi vi oplever i et nærvær overfor vores kursister og generelt i mødet med mennesker. Det er ligeså et stærkt budskab til både dig, og ikke mindst os selv, for til stadighed at minde hinanden om, hvor vigtigt det er at tage ansvar for vores helt basale kommunikation, både den verbale, og i den grad også den non-verbale. Hvorfor er det vigtigt? Fordi vores adfærd smitter omgående. Det vil sige vores måde at være på overfor andre mennesker, efterlader et indtryk hos den enkelte, der igen smitter den næste, og den næste igen. Vores måde at være på over for hinanden, uanset om det er på en arbejdsplads eller hvor vi er, efterlader et mentalt fodspor hos den du møder på din vej. Vi skal tage ansvar for vores kommunikation og måden vi møder andre mennesker på.

Empathic eller empatisk – det betyder generelt vores måde at kunne leve os ind i andre menneskers situation og følelser. Her hos os er vi hele tiden bevidste om at bruge vores empati, for vi kan slet ikke lade være. Vi kan sikkert hurtigt blive enige om at vi konstant interagerer med andre mennesker. Det sætter derfor også krav til hvordan vi gør det.
Vi kan sikkert hurtigt blive enige om at nogle er dygtigere til det end andre.
Vi tror på at jo dygtigere vi alle er til dette, desto bedre resultater, vil vi opnå sammen.
En øget empati mellem mennesker, giver øjeblikkeligt resultat, når det eksempelvis handler om forbedret samarbejde, styrket relationer, højere effektivitet og øget trivsel. Empatien har vi brug for som værktøj, uanset om vi er ledere eller medarbejdere, vi er alle kolleger. Empati er universelt og tages i brug mere eller mindre, uanset hvor du befinder dig i et møde med et andet menneske. 

MØD TEAMET

PIA KODAL TASIOR

PIA KODAL TASIOR

GKO & Founder

pta@goodkarmaofficer.dk

ULLA ASBJØRN-DAMSTED

ULLA ASBJØRN-DAMSTED

GKO Coordinator

uad@goodkarmaofficer.dk

Jonathan Jakobsen

Jonathan Jakobsen

GKO Intern

jj@goodkarmaofficer.dk

VI STØTTER